woensdag 7 mei 2014

Een knuffel voor elk kind!

Vorige week werd ik door Tineke van de Facebookgroep "Een knuffel voor elk kind" benaderd. Zij gaat met haar groep gehaakte en gebreide knuffels inzamelen voor kinderen die wel een knuffel kunnen gebruiken. (zoals bijvoorbeeld kinderen in ziekenhuizen of derde wereld landen) Tineke vroeg mij of ik het een goed idee vond dat ze knuffels inzamelde voor de kinderen hier in de Dominicaanse Republiek. Natuurlijk vind ik dat een goed idee! Misschien weten jullie nog dat ik twee jaar geleden ook knuffels heb uitgedeeld, en het was hartverwarmend om te zien hoe ze in ontvangst werden genomen: kijk hier

Haken jullie ook deze keer weer mee?



Even wat informatie:

Ik ben hier in de Dominicaanse Republiek werkzaam voor stichting The Bread Basket. Deze stichting heb ik samen met mijn familie opgericht om voedselhulp te kunnen bieden in de krottenwijken hier. (kijk voor meer info op onze website www.breadbasket.nl) Daarnaast ben ik op dit moment werkzaam op een school/opvanghuis voor meisjes uit de krottenwijk.

Komende zomer kom ik twee maanden terug naar Nederland, eind augustus/begin september vertrek ik weer naar de DR. Dan zou ik mooi jullie knuffeltjes kunnen meenemen. =)

Omdat ik met het vliegtuig reis ben ik wel een beetje beperkt in het aantal knuffels dat ik mee kan nemen. Ik ben van plan een extra koffer mee te nemen. De helft daarvan wil ik graag gebruiken om materiaal mee te nemen voor de school. Maar de andere helft, ongeveer tien kilo, reserveer ik voor de knuffels. Ik ga er van uit dat ik ongeveer 30 knuffels kan meenemen.

Het zou mooi zijn als jullie knuffeltjes ongeveer hetzelfde formaat hebben. Ik deel ze namelijk uit wanneer ik bij mensen thuis op bezoek ben, en de gezinnen in de krottenwijken zijn vaak groot. Het zou sneu zijn als het ene kind een hele grote knuffel en het andere kind een kleintje krijgt. Ik denk dat zo'n 20 centimeter wel een mooi formaat is. (5 cm groter of kleiner is ook prima). Ik heb op Pinterest een bord gemaakt waarop ik patroontjes heb gepind die me wel geschikt lijken voor deze actie. (je vindt ze hier) Maar als je zelf een mooi patroontje hebt kun je dat natuurlijk ook gebruiken. (liefst wel een knuffelbaar beestje, en geen monsters, heksen, ed)

Mocht je nog garen nodig hebben: Mijn zusje en ik hebben een webwinkel, Tamitha, en wij verkopen Catania voor €1,90 per bolletje. (5% van het aankoopbedrag van iedere aankoop bij Tamitha gaat ook naar stichting The Bread Basket)
Je vindt onze webwinkel hier: www.tamitha.nl (en het katoen vind je onder 'creatief')

Ik hoop dat jullie weer mee willen doen. Uiteraard ga ik weer proberen foto's van alle knuffels te maken, zodat jullie kunnen zien waar ze terecht komen. =)

Facebook: Een knuffel voor elk kind

3 opmerkingen:

  1. Oh ja, ik weet het nog. Ik heb vorige keer ook een knuffeltje gehaakt. Je had toen foto's gemaakt en ik vond het zo mooi om het knuffeltje terug te zien in handen van een blij kindje. Ik heb het ook aan mijn eigen kinderen laten zien. Ik doe zeker weer mee. Tot eind mei ben ik druk voor de Zip your Lip-actie van World Vision waar mijn dochter aan meedoet. Daarna heb ik wel weer ruimte.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marijke! Hartstikke leuk dat je weer mee wilt doen! =D

      Verwijderen
    2. Hoi Tamara, ik heb een knuffeltje klaar: http://marmarel.blogspot.nl/2014/08/gefikst.html
      en kijk even op je blog hoe ik je bereiken kan. Ik zie geen mail-adres. Mijn mail-adres is marmarel@hotmail.nl Ik zou het bij je langs kunnen brengen.
      Groetjes, Marijke

      Verwijderen


Ik vind het leuk om van jullie te horen! Je kunt via dit formulier een bericht achterlaten. | I'd love to hear from you! You can use this form to leave a message.