zondag 10 juli 2011

Verschillende haaksels

Deze week heb ik verschillende dingetjes in elkaar gehaakt. Als eerste is er weer een tashanger klaar (patroontje van Ana Paula):

This week I've crocheted several things. First of all, I made another bag charm (Ana Paula's pattern):
"Kwekkie" heeft ook nog een klein staartje gekregen:

"Kwekkie" also got a little tail:
 
Verder ben ik bezig geweest met bloemetjes haken. Maar dat wil nog niet echt lukken... Ik weet niet precies hoe ik moet wisselen van kleur, en ik weet niet waar en hoe ik de draad moet afhechten... (tips zijn dus welkom!) Hier wel alvast even een foto van de bloemetjes die ik heb gehaakt: 

Besides that, I've also been crocheting flowers. But it doesn't really come out the way it should... I don't know exactly how to change colors, and I don't know how to weave in the ends... (advise is welcome!) Here is a picture of the flowers I crocheted:
 
En als laatste heb ik van de week ook nog wat 'Fluffy' katoen bij de Zeeman gekocht. Ik weet nog niet precies wat ik daarvan ga maken, waarschijnlijk een "Michi". Maar eerst moet ik nog even moed verzamelen om er mee te beginnen. Ik heb van verschillende kanten gehoord dat dit wol erg lastig is om mee te haken, dat je letterlijk en figuurlijk geen steek ziet... Ik heb me dus al zo'n beetje op het ergste voorbereid. Vrijdag heb ik al even een proefstukje gehaakt, en dat viel me op zich nog wel mee. Het gaat niet zo snel... Maar goed, ik haak sowieso nog niet zo snel, haha! Ik ben benieuwd wanneer ik jullie een foto van een Fluffy knuffeltje kan laten zien... Voorlopig blijft het nog even bij een foto van de wol.

I also bought some 'Fluffy' yarn at "Zeeman". I don't know yet what exactly I'll be using it for, probably to crochet a "Michi". But first I have to find courage to get started. I've heard from several people that this isn't the easiest yarn to work with, that you won't be able to see your stitches... So, I've been preparing myself for the worst. Last Friday I tested the yarn, and it wasn't too bad. I wasn't able to crochet really fast. But hey, so far, my crochet tempo has never been fast anyway, haha! I'm looking forward to show you a photo of a little Fluffy stuffed animal... For now, I can only show you a photo of the yarn. 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Tamara,

    Leuke blog, nog helemaal nieuw met het haken, net als ik. Leuk is het he? Ik vind het zo verslavend!

    Ik ga je volgen hoor!

    Groetjes,
    Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje! Ja, het is inderdaad erg verslavend, maar ook erg leuk!! Leuk dat je me volgt, ik ga jou ook volgen!

    BeantwoordenVerwijderen


Ik vind het leuk om van jullie te horen! Je kunt via dit formulier een bericht achterlaten. | I'd love to hear from you! You can use this form to leave a message.